THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday 24 April 2011

chemistry antara saya dan biology

entry ni jika ditranslatekan ialah,,kimia antara saya dan biologi
alhamdulillah aku panjatkan ke hadrat ilahi kerana mengurniakan aku dgn keputusan spm yg cukup membanggkan aku dan keluarga serta rakan-rakan mahupun cikgu-cikgu,,
bangga ke???hkhikhikk,,ok la,,sebab aku anak yg pertama dapat stret a dlm keluarga,,

berbalik pada cerita asal,,ader benda aku nk kongsi,,,,

1.waktu form4..
kalo nk tau,waktu f4 adalah waktu kegilaan aku terhadap biologi memuncak,,setiap kali nk masuk waktu bio,,aku akan menjerit kt dalam kelas untuk menyeru rakan-rakan aku yg da buat muker seposen tu,,hahaha,,almaklumla,,boss yg berjaya!!!masa tu,raser seronok giler nk blajar bio,after kelas,,atau waktu recess ker,aku suker jumpe mama yan,,,a.k.a guru biologi tun fatimah,,susah nk tgok aku ngantok ker,,duduk pon meja first sekali,,waktu nk tangkap katak,,untuk dibedah,,time tu blaja respiratory system,,aku nyer semangat nk tangkap katak kt longkang,time tu ta ingat geli da,,kalo mama yan tanyer soalan,mesti berlumba-lumba nk jawab ngan farah amalina,,time kene present kt depan,buat muker seposen jer,dok ckp bm,,hahahaha,padahal bio dalam bahasa inggeris ann,,note book aku pon tebal,,asek buat nota bio jer,,modul gerenti penoh,,rajin gler nk penohkan,pastu ramai2 after,,hahahaa

2.waktu form5..
tpi di kala aku menjejak f5,sumer semangat,kegilaan,desire,passion aku da ilang,aku ta semangat langsong da nk blaja bio,,time bio jer,bagi aku satu masa yg burden..raser cm berat jer nk turon lab,,aku pon da dudok meja blakang,,time mama yan muler berbicara jer,,mata aku pon mula tertutop perlahan2,,,da ta semangat nk jawab soalan,nk explain ker,buat nota lagi la,aku sendiri ta tau kenapa,,,

tpi satu benda jer yg buat aku tersedar,,
1.setiap kali exam,alhamdulillah,aku paling kurang pon dpt a-
2.sedangkan,aku jarang nk bacer buku bio,,,
3.selalunyer ,miraz,lisya,terq,,yg dok explain kt depan,tpi aku sikit pon ta cemburu,kalo yg laen mesti raser cm nk jadik cm dorang gak,,mama yan pon asek panggel dorang untok explain
4.alku lagi suker blaja chemistry,,sgt suker,,sampai aku decide nk tukar cita2 dri doktor menjadi ahli farmasi,,
5.kalo sebot pasal chem,,mesti aku suker giler,tpi kalo bio,aku buat muker buhsan

hal ni,,terbawak-bawak sampai spm,,,,
aku mmg malas giler nk bacer buku bio,,,,
anis la tempat aku bergantung,,untok explain psl bio,,
kalo x,,aku mogok ta nk revise
dia la,yg dok citer,,pasal tu,pasal ni,,,

tpi tiba-tiba..mak ngan abah ckp,,yg dorang mmg hope aku dapat jdi doc,,
tpi time tu,,aku ckp,,

anna:ta nk la,,,susah la.penat jer blaja,,pastu keje,,gaji ciput,
        ana ta minat bio la...ana nk jdi pharmacist


emak:ala..bukannyer ana ta bole..kalo orang laen bole,,nape ana ta bole plak,,
         mak ngan abah teringin nk tgok ana jdi doktor..


abah:abah sbenarnyer bergantung harap kt along,,ingat dia bole jdi doktor
        tapi ta der rezeki kan,,nak wat cmner,,,ana lah harapan abah ngan mak

kalo nk tau.berkat doa mak ngan abah dan mama ni la yang menjadi kunci kejayaan aku mendapat a dlm biologi,kalo nk tau,aku ta abes bacer pon buku bio tu,otak aku rase tepu jer bile nk bacer bio,aku da pulun abes nk bacer,tpi ta masok,jdi aku redha jer biler masok dewan,,da la last paper.,

first paper...
aku raser cm frust giler sbb bnyk yg aku bacer,tpi aku ta ingat,,pastu biler check,,,before masok dewan balek,bnyk yg salah,,adoi,lagi stress!!!tpi aku try,,focus,,ader dua paper lagi,,,,

second paper...
aku suker giler second paper part essay,sbb aku mmg suker dok menulis panjang lebar ni,tpi,,part  subjective question ni,mmg ta jangka soalan2 yg begitu mudah keluar,biler makin senang soalan,bnyk fakta2 yg mudah,,kita ta ingat,sbb fokus soalan susah jer..jdi,aku ni cm alang menanti malang la,,,,

third paper..
section a bole bla lagi la,,cm besh jer,,masok part design experiment,,adoi,experiment tu cikgu ta pernah sentuh pon,aku pon tibai la buat sendiri,janji logik!!teori dia tepat!!urm,,time ni jugak la aku saket perot!!salah makan kot,ish,,DUGAAN,DUGAAN!!then,abes jer paper,,aku dok terlonjak-lonjak kt luar,,syukur,biology da ilang dlm hidop aku!!!

padahallll,,now ni,aku ngan tunggu tawaran biasiswa jpa,,dan aku amek MEDIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BIOLOGY MENGHANTUI AKU LAGI,,percayalah,kuasa doa ibu bapa telah membuka pintu hati ku,untuk menjadi seorang doktor,dan aku benar-benar berusaha,,

thanx mak,,abah,,mama...

7 comments:

Unknown said...

Anna! Congrats sangat. Even rasa minat tu dulu hilang, tapi anna dh buat dgn baik.

Good luck in your future! Nak tgk anna jd doc betul2. Bukan yg bedah katak je. Hihihi :))

mirash said...

even kau x study bio,
the result still ok
aku mcm menyesal time f4
urgghhh
nape la aku xde smgt nak belajar macam kau

Anonymous said...

lastly,ak yg A-.hahah.
but still alhamdulillah..
nway,ak nak delete post
kau kat blog ak.sorilah.
hahahahhahahahhahahahhaa.
okay dah.ak nak tules NTI
AFTER INTERVIEW BRU AK
UPDATE.hehheheh.bkn tak minat.
rase cm kau tak thu prasaan
ak.kan??kan??kan??
hahahhah.okayy.

frhnhrazali. said...

meena,sayang,,lebih dri katak anna nk bedah lepas niii,,hikhik,trime kaseh meena!!!!hahahaah

frhnhrazali. said...

mirash sayang,,ta per,,aku tau ko bole,,,jgn putus asa erh!!go mirash,sayang ko!!!

frhnhrazali. said...

anese!!hikhikhik,sorry la,,ana ta bole express feeling sgt,yer la,blog you kan,,,hahaha ta per,ta marah pon!!!erm,thanx sgt sbb tolong ana waktu bio!!!

frhnhrazali. said...

pyah moxx,,hikhik,mmg tablemate yg hampehh!!!hah,asek tido jer!!!!ish,,tpi pyah,,thanx to you gak,sbb bnyk tolong anna!!syg kamuh,zarief mmg genius,tido selamanyer!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...